Tel: +972-52-2427919 | Email: [email protected]

פיתוח מוצרים

הנושא של פיתוח מוצרים הינו חיוני ליצירת מוצר שעומד בקריטריונים של עלות, בטיחות, עמידות וכמובן אטרקטיביות לצרכן. מוצר שמגיע לשווקים עובר כמה שלבי פיתוח, מהגדרת הצורך במוצר, הגדרת יתרונותיו על מוצרים מתחרים והגדרת תקציב לפיתוח וייצור, ממשיך בפיתוח הנדסי טכנולוגי ומדעי, עיצובו וייצורו בהתאם לאב הטיפוס הנבחר, ומסתיים בקידומו השיווקי כך שציבור הצרכנים יהיה ער למוצר החדש.

 

במה כרוך פיתוח מוצרים מצליח
פיתוח מוצרים הוא נושא מסועף וגדול המכיל בתוכו שלבים שונים בדרך עד לייצור מוצר שגם מצליח. ראשית התהליך ברעיון למוצר ובדיקת התכנותו בצורך הממשי ובביקוש הקיים לו בשוק. לצורך כך בדר"כ נוהגים לבצע סקרי שוק הבודקים את רמת העניין והצורך במוצר התיאורטי בקרב צרכנים פוטנציאלים. לאחר שנמצא שיש למוצר קהל צרכנים אפשרי שוק מטרה , יש ליצור למוצר "תיק מוצר", תיק המוצר מכיל את כול פרטיו ההנדסיים של המוצר, עמידתו בתקנים, אם צריך אז רישומו כפטנט, עיצובו, העסקים הקשורים שמייצרים חלקים שונים שלו או מספקים את חומרי הגלם וכדומה. כמו כן כול הפרטים הפיננסיים הקשורים ביצירתו, כאב טיפוס וכמוצר המונים בהמשך, כולל מחירו המיועד. השלב הבא הוא שלב ייצורו ועיצובו, בשלב זה רצוי להעזר במעצב תעשייתי אשר יבנה לכם את המעטפת האטרקטיבית ביותר למוצר אשר לוקח בחשבון את צרכים פונקציונאלים של המוצר (לדוגמא ידית לספל) במסגרת תקציבכם ומחיר המוצר המבוקש. לאחר שהמוצר ברשותכם והוא מאושר ומקובל על ידי גופי המדינה המאשרים, כדאי בד בבד עם הפצתו להכנס אל השלב השלישי והחשוב של קידום המוצר והכרתו לקהל המטרה.

 

פיתוח המוצר מהצד השיווקי
דין מוצר שלא זוכה לפיתוח שיווקי כמו שצריך הוא עגום במרבית המקרים. קהל הצרכנים הפוטנציאלי מוסח תדיר על ידי מערכות שיווק של מוצרים מתחרים, וללא "פיתוח מוצרים" שיווקי קהל הצרכנים לא ישמע או יזכור שמוצרכם קיים בכלל. דין המוצר להכשל וכך רעיון טוב, השקעה כספית ניכרת, והרבה מאד זמן יורדים לטימיון. לכן רצוי שלא לזלזל בשלב הסופי של פרסום המוצר ושיווקו החכם, ולהקדיש מחשבה גם על פיתוח צד השיווק של המוצר, גם אם אתם בטוחים שביידכם מוצר מנצח, ואולי במיוחד אם אתם חושבים כך. "פיתוח מוצר" אינו מוגבל רק למוצר ספציפי, מנקודת הסתכלות שיווקית "מוצר" הוא גם חברה המספקת שירותים, "מוצר" הוא גם שירות שמוצע בשוק שוקק במוצרים דומים ומקבילים מתחרים.

 

כיצד מפתחים שיווקית ביעילות ובזול
פיתוח מוצר באופן חכם והדרגתי דואג שבכל שלב, מהתכנותי ועד לתכנוני, מהאדמינסטרטיבי ועד לפיננסי, ממערך הייצור ועד מערך השיווק, תהיה מערכת איזונים שמשקללת את הנעשה מול הדרך שעוד לפנינו. בשלב השיווקי של "פיתוח מוצרים" תגלו שיש לכם מערכים שונים ואפשרויות רבות לפרסם ולבדל את המוצר שלכם אצל הצרכנים. לאחר שחוזקות המוצר ברורות לכם, כמו לדוגמא עלותו לצרכן, או פטנט מייחד, עיצובו או מערך השירות, כדאי לפנות אל חברה שמסוגלת לעורר את המודעות למוצר שלכם אצל הצרכן הפוטנציאלי. ניתן לעשות זאת בקמפיין פרסומי יקר הפונה אל כולם, אך ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר בהתמקדות בקהל הצרכנים הפוטנציאלי עצמו, מה שייתן לכם קמפיין זול יותר, רזה ויעיל. הרשת מציעה פיתוח מוצר שיווקית דרך מנועי החיפוש, כך שהמידע על המוצר שלכם מגיע רק למעוניינים באמת, ובאמצעות כותבים, משווקים, צלמים, פוסטים ממליצים וכדומה המסר של המוצר שלכם מגיע באופן רענן, ישיר, ובכמה אפיקים שונים, וכך נוצר רושם מלא וחיובי למוצר שלכם.

 

קיימים יתרונות רבים בשילוב ההנדסה כבר בשלבים הראשונים של פיתוח מוצרים, עוד בתחילת הדרך אתמקד בחלקן:

 

לוקחים בחשבון את עניין היצוריות ועונים תוך כדי התקדמות בפיתוח המוצרים על השאלות, איך נבדוק את המוצר (או מכלול מסויים במוצר) לדוגמא: האם יש גישה ל TP במקרה של בעיה על הכרטיס?, האם המוצר קל להרכבה ופירוק?

 

האם בדיקה כזו או אחרת נחוצה ובאיזה שלב בתהליך? לדוגמא לבצע בדיקה אלקטרונית מסויימת לפני יציקה (כי בשלב מאוחר יותר יהיה קשה לפרק את המכלול) ובשלב מתקדם יותר האם תהליך הייצור וההרכבה או הבדיקה יעילים?

 

בתהליך פיתוח מוצרים יש לקחת בחשבון את נושא השרות ולמצוא פתרונות למקרה של בעיה אצל המשתמש קצה לדוגמה: האם כדאי להחליף מכלול או רכיב? לדאוג שהדבר יהיה אפשרי ופשוט ככל האפשר, לכתוב פרוצדורה מתאימה וכו.

 

צוות ההנדסה העוסק בתיעוד ראשוני במהלך פיתוח מוצרים יכול לספק מענה לסיטואציות כגון פניה של לקוח בשאלה, הוא גם אמור להבין תהליכים בצורה אופטימלית ולתעד בצורה מסודרת תוך שמירה על כללים לניהול הנדסי ובכך יכול לתת מענה מהיר ומקצועי שגם תומך בפיתוח ובשיווק כבר בתחילת הדרך של פיתוח מוצרים.
אנחנו מלווים את פיתוח המוצרים, מתעדים, משרטטים בונים תיק מוצר ועץ מוצר ראשוני נותנים את הדעת לגבי בעיות כבר בתיחילת התהליך.

 

    צור קשר



    שם מלא*


    טלפון*


    חברה*


    אימייל*




    הודעה